Saturday, June 1, 2013

anugerah yang diberi

Assalammualaikum

Islam agamaku. Kabah kiblatku. Tiada yang perlu di sembah melainkan Allah.
Kita sebagai hamba Allah perlu mencari segala rahsia alam. Kerana apa ? Kerana Allah banyak menyembunyikan perkara-perkara atau sesuatu yang menarik di muka bumi ini. Maka dengan itu kita sebagai hamba perlu menerokai muka bumi yang Allah bagi pinjam untuk kita. SubahanAllah.

Aku juga masih merangkak mencari-cari keredhan Allah. Aku memerlukan bantuan untuk itu. Kerana aku tidaklah kaya dengan ilmu agama. Aku memang memerlukan seorang hamba allah yang guide aku ke arah kebenaran.

Syukur kehadrat ilahi kerana aku dikurniakan dua orang abang yang baik hati. Sorang nie, dia Banyak mengajar aku tentang agama. Banyak pesanan yang dia berikan. tapi cara dia lain, dia x akan cakap direct , dia akan berkias-kias. Sindiran yang pedas. Kalau kita dapat tangkap apa yang dia cakap, kita terimalah message yang dia cuba sampaikan. Kalau lambat pick up memang ermm faham-faham sendirilah.hahaha Aku memang menghargainya sampai sekarang. Kami akrab dan sering contact. Kalau ada apa-apa masalah aku akan berkongsi dengan dia. Aku senang untuk berkongsi cerita dengan dia (: Tapi keakraban itu tidak lama. Kerana apa ? aku pun x tau. Dia tiba-tiba menghilangkan diri seolah-olah dia menjauhkan diri dari aku. Maka aku hilanglah seorang abang yang baik. So sad   ): 

Yang sorang lagi nie pun sama juga, banyak pesanan yang dia bagi. aku kenal dia lebih 4 tahun dah. Tapi aku tidaklah rapat macam abang yang sorang lagi tu. Kalau abang yang nie pula dia cakap terus. x berkias-kias.hihi Kami akan contact bila perlu. Cuma kebelakangan nie kami menjadi rapat. Aku nampak ada perubahan dalam diri dia. Sebab sebelum nie dia lain, bukan yang macam sekarang. Like it (:    Aku sayang dia sangat, sayang sebagai abang ya. X lebih dari tu pun .hihihi Dulu dia banyak bantu aku time ada masalah. Hal kecik ja pun mau mengadu.hahaha Sampai kena ejek. ermm apa bleh buat =,=

Aku x mau kehilangan orang yang aku sayang. Sebab doranglah pemangkin semangat aku. Terutamanya my lovely family (:

p/s : Mendambakan seorang insan yang boleh membimbing aku ke jalan yang benar dan menjadi imam aku suatu hari nanti. Amin (:

1 comment:

  1. A'alaikm..

    "Anda dijemput dipelawa hadir ke Seminar Minda Magnet Rezeki & iBEST. MMR untuk kita lebih cenderung menjadi seorang blogger berfikiran terbuka dan positif selain menjadi magnet rezeki...iBEST pula menajamkan kemahiran berblog & online marketing. INI BUAT JULUNG2 KALINYA kami berada di KK Sabah.."

    Tarikh : MMR 15 Jun 2013 / iBEST 16 Jun 2013
    Lokasi : Hotel YAHO KK
    Masa : 830am - 530pm
    *(Makan minum disediakan)

    Pendaftaran di sini, terima kasih >> http://meletopsakan.blogspot.com/2013/06/stg-mmr-ibest-hotel-yaho-kk-sabah.html

    ReplyDelete